Laureaci

Laureaci konkursu 2022

FOOD & FARMING – Goodvalley

Goodvalley to firma, która zdecydowanie nie uznaje kompromisów w kwestii jakości swoich produktów i dbałości o środowisko. Marka kontroluje cały proces powstania swoich wyrobów – zaczynając od uprawy pól, na analizie łańcucha dostaw kończąc. Jako firma z branży mięsnej odważnie mówi także o fleksitarianiźmie, zachęcając do spożywania mniejszej ilości mięsa ale lepszej jakości i to nie tylko ze względów zdrowotnych ale również ekologicznych.
To przykład świadomego przedsiębiorstwa, które stawia w 100% na zrównoważone rolnictwo i przyjazne klimatowi praktyki, które przekładają się na jakość produktów.

Statuetkę na ręce Pawła Nowaka, CEO, Goodvalley wręczył Krzysztof Kośmider, Managing Director, Accenture.

FOOD & FARMING – Gospodarstwo Ekologiczne SĄTYRZ

Gospodarstwo rodzinne, które jest zrównoważone w swojej ekologicznej produkcji obejmującej zarówno produkcję zwierzęcą i roślinną. Produkcja roślinna to głównie warzywa, gryka, gorczyca oraz łąki i pastwiska. Sprzedają warzywa świeże, jak i w postaci kiszonek. Duma gospodarstwa to Ogórek Kołobrzeski – Kołobrzeski w nazwie ponieważ kisi się go tradycyjnie używając naturalnej solanki źródlanej z Kołobrzegu odkrytej w XII w. Solanka ta ma stałe zasolenie, mnóstwo mikroelementów, jest stosowana w leczeniu uzdrowiskowym posiada bowiem właściwości lecznicze. Dzięki ekologicznym ogórkom i przyprawom z Sątyrza oraz solance źródlanej powstaje unikalny w smaku i aromacie Ogórek Kołobrzeski.

Statuetkę odebrał Piotr Woźnicki, właściciel, Gospodarstwo Ekologiczne SĄTYRZ. Wręczyła ją Justyna Orzeł, Sekretarz Generalna, Wiceprezes Zarządu, Carrefour Polska.

PRODUCT INNOVATION – PRODUCER BRAND – ATLAS

Nagroda przyznana została Firmie ATLAS za nadawanie tonu polskiej produkcji chemii budowlanej, za proekologiczne innowacyjne rozwiązania na najwyższym światowym poziomie, za promocję wykonawców oraz postawę wspierającą i inspirującą do dalszego rozwoju wobec swoich partnerów.

Statuetkę z rąk Szczepana Gada, Dyrektora ds. Zakupów, Castorama odebrał Paweł Kisiel, Prezes Zarządu, Atlas.

PRODUCT INNOVATION – PRODUCER BRAND – BEZMIĘSNY

BezMięsny to polski start-up, który dzięki crowfundingowi rozpoczął swoje działania w 2016 i zaoferował po raz pierwszy w Polsce zamienniki mięsa, czyli produkty które smakują, wyglądają i zachowują się w kuchni jak mięso (można je smażyć, grillować, piec, mrozić), ale powstają bez składników odzwierzęcych. Sa one świetna alternatywa dla wegan, wegetarian, ale też dla osób na diecie tradycyjnej. W roku 2019 nagrodzony jako Start-up pozytywnego wpływu. Obecnie BezMięsny jest dostępny w ponad 400 sklepach w tym w 5 sieciach handlowych w całej Polsce, w ofercie ma 18 produktów.

Statuetkę na ręce Igora Sadurskiego, Członka Zarządu, BVTCHER sp. z o.o. oraz Rafała Czecha, Współzałożyciela, Bezmięsny przekazał Tareck Ouaibi, Prezes, CARREFOUR.

PRODUCT INNOVATION – PRIVATE BRAND – Nowel

Rodzinna piekarnia NOWEL z Legionowa to firma z blisko 100-letnią tradycją, która od ponad dekady dostarcza produkty do sieci handlowych w Polsce i na świecie. Wypieki powstają zgodnie z przekazanymi już czwartemu pokoleniu tajnikami sztuki piekarskiej. Jednocześnie NOWEL to przykład ultranowoczesnej organizacji produkcji, w której każdego dnia wypiekane jest 300 ton najwyżej jakości pieczywa. Przedsiębiorstwo stawia także na śmiałe rozwiązania, proponując konsumentom, np. produkty z niskim indeksem glikemicznym czy osobną gamę produktów premium z linii artisan.

Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji i CFO w Lidl Polska przekazał nagrodę Wiceprezesowi Zarządu Nowel, Michałowi Zajezierskiemu.

SUSTAINABLE INNOVATION – Calsberg Polska

Firma Carlsberg nieustannie poszukuje zrównoważonych innowacji by ograniczyć swój ślad środowiskowy. W 2021 roku wprowadziła na rynek nowatorskie sześciopaki puszek piwa Carlsberg, w których zamiast folii łączącej puszki zastosowano innowacyjną technologię Snap pack. Zastosowanie punktów klejonych Snap Packa pozwala na redukcję zużycie folii aż o 82% w porównaniu do standardowego multipaka i tym samym zmniejsza emisję CO2. Jest to innowacyjne na rynku rozwiązanie, które ma szanse znacznie zredukować ilość plastiku.

Wyróżnienie odebrała Beata Ptaszyńska-Jedynak, Dyrektor ds. komunikacji, Calsberg Polska. Wręczyli je Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Standardów Zarządzania Żywnością, Żabka Polska oraz Rafał Rudzki, Dyrektor ds. ESG, Żabka Polska

ECODESIGN INNOVATION – Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu

OSM Łowicz jest pionierem we wdrożeniu ekologicznych opakowań dla produktów UHT w strukturze EcoPlus, co jest kompletną innowacją i nowością na rynku opakowań. Jest to pierwszy i jedyny w Polsce karton, który nie zawiera warstwy aluminium, dzięki czemu dochodzi do redukcji zużycia surowców kopalnych i tym samym zwiększenia udziału surowców odnawialnych w opakowaniu. Innowacyjne rozwiązanie, które ma na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Opakowanie to nadaje się w 100% do recyklingu.

Statuetkę na ręce Agaty Makowskiej, Dyrektor Handlu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu przekazał Tadeusz Woszczyński, Country Manager – Poland, Austria & CEE, Hitachi.

RETAILTECH AWARD – KLARNA

Innowacyjna aplikacja zakupowa Klarny powstała z myślą o konsumentach – zapewnia użytkownikom możliwość odraczania płatności za zakupy w dowolnym sklepie online w Polsce, w sposób szybki, prosty i bezpieczny. Oprócz tego użytkownicy mogą w aplikacji otrzymywać powiadomienia o obniżkach cen zapisanych produktów, zarządzać płatnościami, śledzić dostawę, uzyskać dostęp do ofert specjalnych a także śledzić ślad węglowy wygenerowany przez ich zakupy i dowiedzieć się, co zrobić aby go zmniejszyć.

Z rąk Przewodniczącej Kapituły Konkursowej, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Renata Juszkiewicz, wyróżnienie odebrał Łukasz Dwulit, Head of Business Development, Klarna.

RETAILTECH START-UP – AR-Labs.io

Rozwiązania w rozszerzonej rzeczywistości tworzone przez AR-Labs.io pozwalają przymierzyć okulary, czapki, gogle narciarskie i biżuterię przed ich zakupem. Firmy, które korzystają z rozwiązań AR-Labs.io odnotowują redukcję zwrotów do 70 %, a co za tym idzie zmniejszą ślad węglowy. Wirtualne lustra wspierają prezentację produktów na targach, a umieszczane w witrynach sklepowych pozwalają na przymierzanie 24/7.

Nagrodę odebrała Beata Badzyńska, CEO, AR-Labs.io. Statuetkę wręczył Błażej Janik, Dyrektor ds. realizacji kontraktów strategicznych, Limitless Technologies.

TOP EXPORTER – MASPEX

Maspex to jedna z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Od wielu lat firma zapewnia klientom Lidl Polska produkty najwyższej jakości zaufanych i cenionych marek. W swoim portfolio posiada 70 polskich i zagranicznych marek. Firma należy także do czołowych eksporterów i promotorów polskich wyrobów na zagranicznych rynkach. Produkty Maspeksu docierają do ponad 60 krajów na całym świecie – m.in. dzięki współpracy Grupy Maspex i sieci Lidl Polska wyroby są dostępne na zagranicznych rynkach.

Statuetkę odebrała Monika Marzec, General Manager, Private Label Business Unit, Maspex. Wyróżnienie przekazał Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji, CFO, Lidl Polska.

WOMEN’S EMPOWERMENT – Bank BNP Paribas

Różnorodność i włączające podejście to jedne ze źródeł przewagi konkurencyjnej Banku BNP Paribas. Bank aktywnie tworzy przestrzeń do uwalniania potencjału kobiet, jednocześnie angażując mężczyzn w działania na rzecz równości płci. Dzięki temu buduje różnorodną organizację, która nie tylko docenia pracowników i wspiera ich rozwój zawodowy, ale również skutecznie wspiera realizację strategii banku.

Statuetkę z rąk Michała Pieprznego, Country Leadera SAS Poland odebrała Monika Kordowska – Tribe Leaderka w Tribe Doskonałość Operacyjna, Bank BNP Paribas.

Wręczającym nagrody towarzyszyła Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.