Agenda 4 edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji*
*data ostatniej aktualizacji: 13.05, Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie do dnia wydarzenia
DZIEŃ I – 17 maja 2022
POLSKI HANDEL W OBLICZU ZMIAN GOSPODARCZYCH I GEOPOLITYCZNYCH
8:30-9:00
Rejestracja Gości, powitalna kawa
9:00-9:05
Otwarcie Kongresu
9:05-9:20
Wystąpienie inauguracyjne
- Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
9:20-9:30
Wystąpienie Przedstawiciela Rządu
- Norbert Kaczmarczyk, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
9:30-9:40
Wystąpienie Przedstawiciela Rządu
- Tomasz Chróstny, Prezes, UOKiK
9:40-9:55
Polski handel w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych
Keynote speaker:
- Prof. dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
9:55-10:55 Gospodarka i handel w nowej rzeczywistości
Debata:
- Wpływ sytuacji geopolitycznej i gospodarczej na polski handel; analiza głównych czynników proinflacyjnych.
- Bezpieczeństwo energetyczne, surowcowe i żywnościowe Polski.
- Kluczowe wyzwania dla sektora, możliwe scenariusze, adaptacja do zmian.
- Rynek pracy w obliczu migracji obywateli Ukrainy – wyzwania, prognozy
- Tomasz Chróstny, Prezes, UOKiK
- Prof. dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
- Marcin Łojewski, Członek Zarządu, Kaufland Polska
- Łukasz Sas-Topolnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Administracyjno-Finansowy, Castorama
- Adrian Jabłoński, Członek Zarządu, Dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji, JTI Polska
- Marcin Piasecki, Managing Editor, Commentator, Publicist, Rzeczypospolita
10:55-11:40 Z sadu i pola na salony
Debata:
- Wyzwania dla rolnictwa i sektora przetwórstwa.
- Jak współpraca producentów żywności z sieciami handlowymi pomaga budować niezależność żywnościową kraju.
- Współpraca w łańcuchu dostaw – szanse i zagrożenia.
- Wyzwania dla łańcucha dostaw, impuls popytowy.
- Zmiany asortymentowe.
- Kierunki zmian zachowań konsumenckich – presja cenowa, nowy typ konsumenta
- Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców
- Norbert Kaczmarczyk, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
- Mirosław Maliszewski, Prezes, Związek Sadowników RP
- Marek Walencik, Dyrektor Kategorii, Jeronimo Martins Polska
- Michał Siwek, Dyrektor Departamentu International Food&Agri Hub Grupy BNP Paribas, BNP Paribas
11:40 – 12:10
Przerwa networkingowa
WARTOŚĆ KLIENTA DLA HANDLU
12:10-12:50
Klient jako uczestnik przemian gospodarczych
Debata:
- Wojna na Ukrainie i pandemia jako aktywator zmian zwyczajów zakupowych klientów oraz innowacyjnych rozwiązań w branży retail. Które zmiany mają charakter trwały?
- Nowy typ konsumenta (uchodźcy)
- Analiza zwyczajów zakupowych uchodźców
- Reakcja klienta na wzrost ceny koszyka zakupowego – prognozy
- Jak sieci handlowe dbają o klienta w czasach wysokiej inflacji
- Redefinicja zwyczajów zakupowych klientów - co utrwala nowe nawyki?
- Sytuacja gospodarcza - jak wpłynie na siłę nabywczą klienta?
- Klient w otoczeniu dynamicznych innowacji
- Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Systemów Zarządzania Żywnością, Żabka
- Łukasz Kuczkowski, Head of e-Commerce Poland & East Europe, Unilever
- Łukasz Olszewski, Dyrektor Działu Wsparcia Operacyjnego i Rozwoju, Stokrotka
- dr Bohdan Wyżnikiewicz, Ekonomista, Prezes Zarządu, IPAG Institute
- Joanna Kowalska, Zastępca redaktora naczelnego ds. mediów cyfrowych wiadomoscispozywcze.pl
12:50-13:00
Jak lubią kupować Millenialsi i Gen Z? Prosty checkout to nie wszystko.
Prezentacja::
- Łukasz Dwulit, Head of Klarna Poland
13:00-13:05
Spójne, wielokanałowe doświadczenie zakupowe - jak je kreować przy pomocy analizy danych
Wprowadzenie do debaty:
:
- Krzysztof Kośmider, Managing Director, Accenture w Polsce
13:05-13:55
Nowy konsument - strategia handlowa dostosowana do oczekiwań klienta
Debata:
- Klient jako wyznacznik kierunku rozwoju marki, segmentacja konsumentów , personalizacja oferty , strategie lojalnościowe
- Budowanie Customer Experience uwzględniające perspektywę sklepów stacjonarnych i e-commerce
- Preferencje Generation Z i Silver Generation + inne pokolenia - sposoby podejmowania decyzji
- Interaktywność klienta i branży retail. Synergia między prośrodowiskową misją handlu a oczekiwaniami konsumentów
- Technologie pozwalające zrozumieć klienta:
- Procesy pozyskania i utrzymania klienta wspomagane technologią
- Analiza danych kluczem do budowania lepszych doświadczeń klientów
- Edyta Tkaczyk, Prezes, E.Leclerc Lublin
- Piotr Frankowski, Head of Customer Advisory, SAS Institute
- Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence, Britenet
- Krzysztof Kośmider, Managing Director, Accenture w Polsce
- Olga Sobieraj, Konsultantka Biznesowa i Marketingowa, Olga Sobieraj & Co
- Dagmara Brzezińska, Wiceprezes ds. Sprzedazy, InPost
- Katarzyna Konkel, CEO, Omnisense
13:55-14:25
Lunch
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ HANDLU
14:25- 15:15 Nowy model biznesowy w erze zmian klimatu
Debata:
- Strategia klimatyczna UE „Fit for 55” w kontekście sytuacji geopolitycznej. Czy możliwa jest rewizja polityki klimatycznej i odpadowej?
- Jak prowadzić biznes w kierunku zeroemisyjnym?
- Efektywność energetyczna
- System kaucyjny
- Regulacje dotyczące śladu węglowego - istotny element cenotwórczy
- Wprowadzanie proekologicznych rozwiązań w handlu - rola państwa, oczekiwania branży retail
- Produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł. Certyfikacja. Audyty dostawców
- Wyzwania związane z wdrożeniem dyrektywy OMNIBUS – podwójna jakość
- Agnieszka Koc, Dyrektor ds. ochrony środowiska, Jerónimo Martins Polska
- Katarzyna Pawłowicz, Product Director, Poland Go To Market CEE, Visa
- Michał Siwek, Dyrektor Departamentu International Food&Agri Hub Grupy BNP Paribas
- Jan Słowik, Dyrektor ds. Logistyki, Lidl Polska
- Maciej Krzyczkowski, Communication Leader, IKEA Industry AB
- Anita Błaszczak, Dziennikarka, Rzeczpospolita
15:15 – 15:25
Dlaczego zrównoważona produkcja to za mało…?
Prezentacja:
- Paweł Nowak, CEO, Goodvalley
15:25-16:00 Przyszłość handlu w dobie sustainable tsunami
Debata:
- Czy i dlaczego zrównoważony rozwój opłaca się w dłużej perspektywie? Jaki wpływ będzie miał konflikt na Ukrainie na realizację strategii zrównoważonego rozwoju
- Zmiany klimatu: branża retail i długofalowe działania na rzecz środowiska
- Dekarbonizacja jako istotny element przewagi konkurencyjnej
- Konkurencyjność klimatyczna sieci handlowych
- Ewolucja modeli biznesowych branży retail w kierunku zeroemisyjnym
- Nowa misja handlu a oczekiwania klienta
- Handel detaliczny w służbie zrównoważonych standardów życia konsumenta
- Edukacja konsumenta oraz aktywne angażowanie go w prośrodowiskowe działania sieci
- Wpływ decyzji dużych sieci handlowych na ekologiczne aspiracje producentów
- Anna Gorączka, Green Officer, Żabka
- Anna Miazga, Sustainability Manager, Accenture
- Paweł Nowak, CEO, Goodvalley
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
- Barbara Rogala, climate journalist
16:00
Networking
DZIEŃ II – 18 maja 2022
8:30-9:00 Rejestracja gości, powitalna kawa
RETAILTEC TRENDS - HANDEL PRZYSZŁOŚCI
9:00-9:10 Przełożenie na Retail nadchodzących D-regulacji UE: DMA, DSA, DGA, DA, eDir, AI, Dostępność
Prezentacja:
- dr Michał Mostowik, Senior Associate, DLK Legal
9:10-9:20 Przyszłość branży retail? Synergia człowieka i algorytmów
Prezentacja:
- Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence, Britenet
9:20-9:30 AI w planowaniu asortymentu - zarządzanie zapasami i przecenami
- Predykcja popytu, optymalizacja zatowarowania, zarządzanie promocjami, optymalizacja zamówień do centrów logistycznych
- Piotr Zambrzycki, Senior Industry Consultant, SAS Institute
9:30-9:40 Rozszerzona rzeczywistość jako narzędzie do budowania zaangażowania i efektywności sprzedaży
Prezentacja:
- Beata Badzyńska, Chief Executive Officer, AR-LABS.IO
9:40-10:25 Intensyfikacja wdrażania innowacji
Debata:
- Efekt pandemicznego boomu innowacji - lawinowy rozwój nowoczesnych rozwiązań
- Jak wojna rosyjsko-ukraińska wpłynie na inwestycje i rozwój innowacyjności?
- Nowe modele biznesowe - jak sprostać zmieniającym się preferencjom konsumentów?
- Obsługa klienta w e-commerce. Utrzymanie na wysokim poziomie doświadczeń klientów
- Konkurencyjności - czynnik stymulujący innowacje w e-biznesie
- Dywersyfikowanie produktów i dostawców
- Quick commerce i dark stores na rynku polskim
- Sklepy nowej generacji. Innowacyjne technologie. Rozwój sklepów autonomicznych
- Mapa D-regulacji - wpływ na handel stacjonarny, e-commerce, omnichannel
- zarządzanie ryzykiem D - Tsunami
- Paweł Grabowski, Dyrektor Rozwiązań Bezobsługowych, Żabka Polska
- Michał Kazienko, Dyrektor Informatyki i Cyfryzacji, Carrefour Polska
- dr Michał Mostowik, Senior Associate, DLK Legal
- Marek Złakowski, Digital & Customer Development Director, Jerónimo Martins Polska
- Tadeusz Woszczyński, Country Manager – Poland, Austria&CEE, Hitachi
- Michał Pieprzny, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress, Country Leader, SAS Poland
10:25-10:35
Nowe możliwości i rozwiązania dla branży handlowej – potencjał płynący z Metaverse
Prezentacja:
- Alessandro Zanotti,Global Managing Director Retail & Fashion, Accenture Song
10:35-10:45
Zachowania zakupowe konsumentów w czasach niepewności
Prezentacja:
- Łukasz Chrobak, Dyrektor Obszaru Strategii i Komunikacji, Fundacja Polska Bezgotówkowa
10:45-10:55
Marketplace – nowoczesny bazar i siła napędowa handlu
Wprowadzenie do debaty:
- Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka Działu Detalistów i Agentów Rozliczeniowych w Regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
10:55-11:45 Marketplace – nowoczesny bazar i siła napędowa handlu
Debata:
- Platformy marketplace liderami e-commerce
- Intensywna transformacja cyfrowa MŚP – rola małych sprzedawców w handlu w internecie
- Rozwój lokalnego biznesu w przestrzeni internetowej – dobre praktyki
- Korzyści płynące ze sprzedaży na platformach marketplace
- Zmiany zachowań konsumentów wynikające z pandemii i konfliktu na Ukrainie – zwrot w kierunku e-commerce i zachowania proekologiczne
- Nowe realia i potrzeby konsumentów a tworzenie nowych standardów płatności
- Łukasz Dwulit, Head of Klarna
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji, Lidl Polska
- Marek Pospiszyl, Prezes Zarządu, E.Leclerc Wrocław
- Piotr Truszkowski, Head of B2B, Allegro
- Stanisław Karcz, Head of Marketplace Commercial Activation, Empik
- Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
TRANSFORMACJA PRZEMYSŁU LOGISTYCZNEGO I ŁAŃCUCHA DOSTAW
11:45-12:40 Transformacja wywołana kryzysami – perspektywy przemysłu logistycznego i łańcucha dostaw
Debata:
- Wpływ konfliktu na Ukrainie na łańcuch dostaw.
- Globalny łańcuch dostaw - reorientacja strategii z „just in time” w „just in case”
- Jak budować łańcuch dostaw odporny na kryzysy?
- Rozwój handlu błyskawicznego - sposoby na optymalizację natychmiastowej dostawy i realizacji zamówień
- Rewolucja „ostatniej mili”
- Q-commerce
- Logistyka jutra - oczekiwania i przewidywania potrzeb klientów
- Zrównoważony rozwój w logistyce:
- Opakowania zwrotne - zmiany niezbędne do tworzenia obiegu zamkniętego opakowań
- Wyzwania i możliwości
- Nowe kanały dystrybucji żywności
- Innowacje vs. efektywność kosztowa
- Katarzyna Kowalska, Dyrektor Łańcucha Dostaw, OBI
- Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska
- Michał Samborski, Head of Development, Panattoni Europe
- Mateusz Boruta, Dyrektor Zarządzający, ECR Polska, Lean&Green & Navigor
- Michał Gaweł, Starszy Manager ds. Logistyki, Jerónimo Martins Polska
- Marta Waldmann, Starszy specjalista ds. rozwoju logistyki, Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny
12:40-13:30
Lunch
PRZEMIANA WSPÓŁCZESNEGO RYNKU PRACY
13:30-14:10 Polski rynek pracy wobec zmian gospodarczych i społecznych
Debata:
- Jak wojna na Ukrainie wpłynie na rynek pracownika? Kluczowe wyzwania.
- Diversity & Inclusion w polskim handlu
- Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. Edukacja i dalszy rozwój.
- Budowanie relacji pracownik - pracodawca. Sposoby i systemy motywacji
- Automatyzacja procesów - impakt na rynek pracownika
- Rynek pracownika – najważniejsze wyzwania dla pracodawców. Jak ograniczyć rotację pracowników?
- Jak uruchomić niewykorzystany potencjał zasobów ludzkich na polskim rynku pracy?
- Kalina Kordalska, Dyrektor ds. Relacji Pracowniczych, Kaufland Polska
- Justyna Orzeł, Sekretarz Generalna, Wiceprezes Zarządu, Carrefour Polska
- Henryk Orfinger, Przewodniczący Rady Nadzorczej, dr Irena Eris S.A.*
- Dariusz Osiak, Personnel Administration and Payroll Manager, MediaMarktSaturn Polska
- Dorota Piotrowska, VP People and Organization Development, HCM Deck
14:10-14:50 Handel jest kobietą. Kobieca perspektywa w sektorze handlu i dystrybucji
Debata:
- Kobiety w biznesie
- Różnorodność w miejscu pracy, inkluzywność, parytet, glass ceiling, luka płacowa itp.
- Rola stereotypów.
- Kluczowe działania, które mogłyby zwiększyć liczbę kobiet na stanowiskach kierowniczych.
- Handel jako branża sfeminizowana - potencjał kobiet w branży handlowej.
- Dobre praktyki sieci handlowych: tworzenie miejsc pracy przyjaznych kobietom. Polityka wspierania kobiet w równym dostępie do rozwoju zawodowego, awansów i wynagrodzeń.
- Polityka równych szans i inkluzywności.
- Dobre praktyki firm członkowskich POHiD.
- Sylwia Filimon, Dyrektor komunikacji, JYSK Polska
- Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Rekrutacji i Marketingu Personalnego, Kaufland Polska
- Katarzyna Zabratańska, Menadżerka ds. Równości i Włączającej Kultury Organizacyjnej, Żabka
- Aneta Gil, Public Relations Leader, IKEA Group
- Anna Szymkiewicz, HR Manager, MediaMarktSaturn Polska
- Renata Juszkiewicz, Prezes POHiD
14:50
Networking